Paleta biznesu

W relacjach służbowych wizerunek osobisty jest bardzo istotny. Efekt pierwszego wrażenia potrafi zmienić nastawienie naszego rozmówcy już od pierwszych chwil. Specjaliści szacują, że mamy jedynie kilka sekund, aby zjednać sobie przychylność partnera biznesowego. Dlatego właśnie tak ważna jest nasza prezencja.

Wizerunek profesjonalisty rządzi się swoimi zasadami. Przede wszystkim obowiązuje tu kanon klasycznej elegancji, każdym elementem ubioru powinniśmy podkreślać naszą fachowość, dlatego nic w wyglądzie nie może się zbytnio wyróżniać. Dużą rolę odgrywa tutaj kolor, który zawsze wysyła konkretny i jasny do odczytania przekaz. Paleta barw biznesowych jest zdecydowanie ograniczona. Króluje granatowy (szczyt formalności), który wzbudza zaufanie, respekt buduje autorytet. Dlatego idealny jest na garnitury i kostiumy. Następna w kolejce jest szarość, oznaczająca skromność, neutralność i szacunek. Stanowi idealne tło dla innych barw. Biel to spokój i harmonia, z kolei beż (damska garderoba) daje efekt odmłodzenia. Na bluzki i koszule idealne będą pastele, które komunikują delikatność i finezję.

Należy jednak ostrożnie używać głębokiej czerni. Wprawdzie oznacza ona elegancję, szyk i prestiż, ale jest zarezerwowana na duże uroczystości i wieczorową porę (zwłaszcza w połączeniu z czystą bielą).