Rok w ultrafiolecie

Instytut Pantone już po raz kolejny wybrał kolor roku. W 2018 królować będzie ultrafiolet o symbolu 18-3838. Ten prowokujący odcień uosabia pomysłowość, wizjonerskie myślenie oraz uduchowienie. Fiolet z jednej strony uspokaja, a z drugiej dodaje energii i stymuluje. Osoba ubrana na fioletowo postrzegana jest przez innych jako bardziej kreatywna i kompetentna.

Według Instytutu barwa ta odzwierciedla bieżące potrzeby społeczne, nieustające dążenia do rozwoju oraz chęć pokonywania własnych barier i ograniczeń. Enigmatyczny fiolet od dawna symbolizuje kontrkulturę, niekonwencjonalne podejście i sferę artystyczną. Muzyczne ikony: Prince, David Bowie i Jimi Hendrix już dawno wprowadzili ten kolor - za sprawą swojej twórczości - do zachodniej popkultury.

Ultrafiolet doskonale komponuje się ze szlachetną czernią, która go tonuje i łagodzi. Osoby lubiące zwracać na siebie uwagę mogą postawić na kontrastowe połączenia z żółcią lub pomarańczem. Innym ekstrawaganckim zestawieniem będzie towarzystwo butelkowej lub szmaragdowej zieleni. Zgodnie z komunikatem jaki głosi ta barwa - pobudźmy naszą kreatywność i wypróbujmy niecodzienne połączenia. W nadchodzącym roku bądźmy wolni od ograniczeń.