To będzie zielony rok

Instytut Pantone ogłosił niedawno kolor, który królować będzie w 2017 roku. Jest nim ożywcza zieleń określana jako Greenery. Proponowany odcień przesycony jest tonami żółci, przywodzi na myśl pierwsze wiosenne listki, zielone jabłko oraz soczyste winogrona.

Poprzednie typy Instytutu wywarły olbrzymi wpływ na nasze otoczenie. Wystarczy wspomnieć wszędobylską w 2015 roku marsalę lub błękit Serenity oraz Rose Quartz z bieżącego roku. Badania wykazują, że lansowane kolory nie tylko znacznie zwiększają sprzedaż danych produktów, ale i napędzają gospodarkę. Dlatego możemy być pewni, że w 2017 roku zazieleni nam się w oczach. Pierwsze oznaki zbliżającego się trendu mogliśmy oglądać na pokazach wiosennych kolekcji takich potentatów jak: Gucci, Miu Miu, Michael Kors, Balenciaga, Loewe.

Prawdą jest, że ciepły odcień świeżej zieleni nie jest zbyt twarzowy, nie cieszył się też dużą popularnością wśród odbiorców. Jednak jego wykorzystanie w ubiorze może stać się swoistym manifestem. Leatrice Eiseman, Executive Director Pantone Institute zdradziła, że Greenery „jest symbolem rosnącego pragnienia na nową nadzieje w kompleksowym środowisku społecznym i politycznym. Symbolizuje naszą rosnącą potrzebę ponownego połączenia i jedności z naturą”. Miejmy nadzieję, że te pragnienia wkrótce się ziszczą.